lördag 11 oktober 2008

Efter föreställningen

Andreas Nilsson är ett geni! Nu har han gjort video och scenografi till Butterfly Kiss på Göteborgs stadsteater. Det var helt fantastiskt! Jag skulle så gärna vilja jobba med honom, men jag är rädd att hans konstnärskap skulle vara i vägen för min text. Jag vet att det är fegt. Min text borde inte vara något självändamål. Men någon filmgrej med honom kan jag hoppas på i framtiden. Om han fortfarande vill.

Det var fest på Stadsteatern i kväll, de hade haft premiär på Park Aveny. Borde egentligen ha sett den, hade varit intressant att se hur författare porträtteras på scenen. A var glad ikväll, hon och en av de konstnärliga ledarna var inbegripna i en lång diskussion mest hela kvällen. Han tittade mycket intresserat på henne. Jag hängde i baren. Pratade en del med en tjej som gick på teaterhögskolan, de var i stan för något genus-seminarium, hon var väldigt intressant.

Inga kommentarer: