torsdag 2 oktober 2008

Bloggångest 4

Jag älskar A. Och det har varit en kärlekshandling att skriva om henne här i bloggen, men jag vill inte tjata ut det.

Den här bloggen är till för min egen skull, inte mina läsare eller förläggares. Läsarna vill ha mina böcker, inte mina privata grubblerier. Förläggarna vill tjäna pengar, inte höra min existensiella ångest –jo, möjligen om dom tjänar pengar på den. Ångesten alltså.

Det var en grå dag idag. Känner mig tom, meningslös. A har pratat om att åka hem till huset på landet och hälsa på S och K. Hon vill att jag ska följa med. Jag måste erkänna att tanken på att träffa hennes familj inte ter sig särskilt lockande. Men samtidigt tänker jag: varför inte? Det kanske kan bli en liten semester. Jag kanske kan koppla av där. Hon säger att det ligger en sjö precis utanför huset. Att jag kanske kan meta där. Det längtar jag efter. Det bästa som finns är att sitta i solnedgången och titta på ett flöte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Citat"Det bästa som finns är att sitta i solnedgången och titta på ett flöte"

Åk dit! Du vet aldrig vilket napp du kan få!

Anonym sa...

Bullshit!
För din egen skull?! Då kan du ju lika gärna skriva något o lägga i en kökslåda. Koketteri! Fånga! Dina anledningar är varken bättre eller sämre än din gubbkollega Lars Noréns. Resultatet - PATETISKT!!!
/N83GBG

Boris Trigorin sa...

p-h! Tack för rådet, jag kanske följer det.

Anonym: Internet är min kökslåda. Till skillnad från Norén så tar jag inte betalt för min dagbok.

Boris

Anonym sa...

det bästa som finns e väl att skapa, så fantastiska historier som du gör....

Anonym sa...

Jag fattar inte. Är fortfarande vår uppgift att upphöja det "stora manliga konstnärskapet" ??!!
Alla ni tindrade beundrare. GÖR DET SJÄLVA! JAG LOVAR - NI ÄR BÅDE BÄTTRE, EGNARE och MER BEGÅVADE_ Lyssna på er egen röst. Lägg er ovanpå. On topp!!!!
/N83GBG

Boris Trigorin sa...

N83GBG: Jag håller helt med dig! Myten om det manliga geniet hindrar många kvinnor från att skapa stor konst. Så lägg er gärna ovanpå mig, jag gillar det.

Boris

Anonym sa...

snuskig du är. lägg dig ovanpå mig.