måndag 13 oktober 2008

Landet, landet

Jaha. Så har kulturchefen i Göteborg bestämt sig för att låta graffiti-konstnärerna åka till Stockholm. "...om myndigheterna där inte har något emot att evenemanget genomförs." Nej, Björn Sandmark, myndigheterna i Stockholm har inget emot att fria konstnärer får utöva sin konst under institutionellt skydd. Det är inte många städer i världen som har det. Stackars Göteborg.

I natt kom ångesten över mig igen. Jag förstår inte varför. Jag har allt man kan önska sig. Men det är som en röst inom mig säger att jag inte får vara lycklig. Något gnager, jag vet inte vad.

A har köpt tågbiljetter till oss, vi ska åka till landet snart och hälsa på hennes familj. Hon har berättat så mycket om dom. Hennes son K vill bli författare och hon tror att jag kan vara en inspiration för honom. Jag vet inte. Kan jag inspirera någon överhuvudtaget?

Jag har bestämt mig för att inte packa ner datorn. Ska ha metspö, anteckningsblock och lite kläder med mig. That's it. En enkel weekendbag att packa ner allt i. Sen får det räcka. A lär ju ha med sig massa kläder. Och champagne.

Inga kommentarer: