onsdag 1 oktober 2008

Bloggångest 3

Uppdateringssamhället äter upp allt.

Jag vet att jag inte skiljer mig på nåt vis från alla ytliga bloggare. Läste lite i tönten Fredrik Virtanens samlade bloggbok och det är ju bara att byta ut en del artister och platser så är vi alla likadana. Jag vet det. Men det är ju det jag vill. Att spränga den där gränsen mellan folkligt och elitistiskt. Mellan yta och djup. Att vi som vet vad vi talar om – i mitt fall skriver om – ska vinna över Paris Hilton och Runar. Det kanske är lönlöst. Men det här försöket kommer åtminstone att utveckla mitt skrivande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker inte alls du är som Virtanen och de andra töntarna. Du är unik, du är speciell och du har nåt att säga allmänheten. Fortsätt blogga!

Boris Trigorin sa...

Tack Marie! Det värmer.

Boris