måndag 29 september 2008

Bloggångest 2

Vi såg Mozarts Requiem på Göteborgsoperan. A tyckte det var vackert och jag håller med. Men jag hade gärna sett baletten till en annan musik. Dödsmässan är så uttjatad, dessutom lyssnade jag sönder den när jag var tolv.

Har lämnat Göteborg nu.

Varför skriver jag det här? Varför tillåter jag mig själv att förnedra mig på det här viset? Vad vill jag? Ha uppmärksamhet? Kärlek? Har jag inte fått bekräftelse så det räcker? Jag kanske bara inte vill känna mig så ensam.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Även jag har sett Mozart på Göteborgsoperan och är benägen att hålla med dig. Mozarts requiem är myllrar av referenser till annan musik, det är inte Mozart när han är som renast. Varför detta uttjatade och banala verk? Varför inte Sjostakovitj, Rachmaninov eller någon annan av ryssarna?

Boris Trigorin sa...

Joakim, vi verkar ha samma musiksmak, du och jag. Det hade varit mycket mer intressant att se Göteborgsbaletten till tonerna av Rachmaninov. Ryssarna är oslagbara.

Boris

Anonym sa...

är du inte ryss? jag tänkte det för att du har ett så ryskt namn. eller är dina föräldrar bara jävligt pretentiösa?

ha det fint. fortsätt blogga.

Boris Trigorin sa...

Hej Philip!

Två rätt till dig: mitt namn är ryskt och mina föräldrar är jävligt pretentiösa.

Boris