torsdag 11 september 2008

Musik, skönhet

Jag sitter i vår lägenhet och lyssnar på Bach. Johannespassionen. Den är så verklig. Bach skrev fyra olika versioner av den, men den första och tredje framförs sällan. Jag sitter här med Berlin-väskan ouppackad. A är på inspelning, hon kommer hem sent. Ny svensk långfilm.

Jag har skrivit, men jag vet inte om det går att använda till nåt. Orden som kom ur mig kändes inte som mina, jag vet inte vems de är. Kanske är det mina. Kanske är det jag. Ett annat jag. När jag tänker på hur det var i början, när jag var ung och skrev så vill jag kräkas. Jag var så osäker och ängslig. Jag är bättre nu, jag vet det. Men de senaste åren har jag trott att jag hittat min stil. Men idag överraskade jag mig själv. Jag är förundrad över att det kunde ske.

Vi låg kvar en stund i sängen imorse, hennes kropp bredvid min, och jag kunde inte låta bli att ta på henne. Hon är så vacker. Jag gled ner under täcket, mellan hennes sköna ben och jag tillfredsställde henne. Jag älskar att se henne så. Efteråt låg jag i hennes armar, jag var så lycklig att jag grät.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår mig inte på dig... Du skriver ju bara skit, inget nytt!!!
Jag tycket att du ska skärpa dig, kanske hitta någon som är lite yngre. Att du inte skäms!!

Boris Trigorin sa...

Om du är så feg att du inte vågar skriva ditt namn så tänker jag inte ens svara på din kommentar.

Anonym sa...

Det mest livsfarliga som finns är att kräva avsändare när man får kritik. Att inte kunna bemöta även sådan kritik tyder på en fattig ensidighet och tappad vilja, närmast cynism. Lycka till i framtiden öskar jag dig iallafall. Verkligen. Innerligt.
Mvh
Gustaf.
ps. du som är anonym, våga fortsätta vara det.
ds.

Boris Trigorin sa...

Hej Gustaf, jag anar en viss ironi i ditt inlägg.

Jag håller inte alls med dig om att det skulle vara livsfarligt att kräva avsändare. Fler människor borde stå för vad de tycker och tänker.

Själv eftersträvar jag ärlighet och rakhet i alla delar av mitt liv.

Lycka till med ditt!

Boris

Anonym sa...

Jag tycker det är så härligt av dig herr trigorin, att du vågar visa dina känslor. Önskar att jag låg bredvid1

Boris Trigorin sa...

Tack!

Ofelia.

Vackert namn.

Boris

Anonym sa...

Till Anonym: varför läser du Boris blogg om du tycker det är skit liksom??

Skit i dom som hatar, du är bäst och det vet du!
Vill läsa din nya bok!! kan du inte skriva in lite i bloggen? något utdrag!
du är grym.

Boris Trigorin sa...

Hej Camilla!

Tack för dina fina ord.

Snart kommer jag att publicera ett utdrag ur den nya romanen, måste finslipa lite till först.

Boris