onsdag 10 september 2008

Hemma igen

Nu är vi hemma i Sverige igen. Detta lilla, lilla land som befinner sig i en kulturell istid. Och snart är det bokmässa. Fy fan. Jag borde ha blivit svetsare.

Igår ville A shoppa, jag följde med. Vi gick till APC-butiken i Mitte, där hon köpte en klänning till sig själv och en stickad brun cardigan till mig. Den var fin, men jag är inte så intresserad av sånt. Sen gick vi och åt på Vuong. A tog glasnudelsallad och jag åt dagens. Kyckling - den svagare.

Berlinresan har varit bra. Jag har skrivit två artiklar, två noveller och femton sidor på filmmanuset. Skönt. A tog med mig på mötet med Deutsches Theater. De vill kanske att jag ska skriva en pjäs till dom.

Gick förbi hon som spelar Hedda på Schaubühne. Tittade hon på mig? Hon är fenomenal, jag ska skriva för henne.

Planet hem till Sverige var försenat, så jag satt och skrev i gaten. A hängde i taxfree-shopen. Hon köpte ett par nya solglasögon till mig. Paul Smith. Åh nej, jag låter som Norén.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du låter inte alls som Norén, du är fantastisk, han är bara en tråkig gubbe. Du är het och det du skriver på bloggen är dagens höjdpunkt för mig. Vem är A?

Boris Trigorin sa...

Tack David, skönt att höra, det värmer. Kul att du gillar bloggen!

A är min partner, min dam. Hon är känd skådespelerska, därför väljer jag att inte skriva hennes namn.

Boris