onsdag 24 september 2008

Bloggångest

Jag slängde ut en fråga. Och jag fått några svar. Det har fått mig att fundera över syftet med hela den här bloggen.

Jag vill inte bli en del av allt det där. Blondinbella, brorsorna Schulman och alla andra patetiska människor som slösar sin tid på att ge andra människor ångest. Först tror man kanske att det är intressant eller roligt, men det är inte det.
Det är inte roligt!
Det är ångest.
Ren, äcklig, livsfarlig ångest som sprider sig i kroppen flera timmar efter att man har läst det. Som en flugsvamp som såg ut som en helt ofarlig liten champinjon. Och det kan bara stoppas med bra kultur.
Med en god bok.
Sluta läs min blogg.
Sluta nu.
Stäng ner datorn och läs en god bok istället.
Nej, jag skämtar bara.
Eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte alls va du pratar om? varför ska du ha ångest? existerar ångest? du är fantastisk och din blogg inspirerar massor av folk både unga och gamla..och jag är en av dom.
Det är så vackert att du lägger ut dina personliga tankar det gör dig så mänsklig, för mig blir du mer än bara boris trigorin, författren.
Hoppas jag kan ha inspirerat dig till att fortsätta, så som du inspirerar mig.
massor med kram från Ofelia

Boris Trigorin sa...

Hej igen, Ofelia.
Ja, det inspirerar mig att du lyssnar och läser mina texter.
Tack för ditt stöd.

Boris

Anonym sa...

är du säker på att det är bloggen som ger dig ångest? för mig låter det som att det ligger mycket djupare.
taskig barndom? våld? knark?

skriv om dom där sakerna, så kommer bloggen genast bli lika populär som blondinbella - det skulle såklart bara bli mer intressant.