torsdag 25 september 2008

Bokmässan har startat

Så var det bokmässa. Jag tänker inte låtsas att jag tycker illa om den. Jag älskar den och hatar den, lika mycket jämnt. Det behöver inte alltid vara bra eller dåligt, ibland kan det vara både och samtidigt.

Men Göteborg är ju en väldigt speciell stad för mig. Efter kravallerna, tiden med E, året i Majorna och allt annat så kommer Göteborg alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Inte nödvändigtvis en vacker plats, men en stor. Ska kanske skriva den där göteborgsromanen snart. Men då måste jag bo här igen. Vill jag verkligen det?

Tänker återkomma med en lista över författare och romaner som jag läst senaste två månaderna och som jag tycker är värd att nämna. Om nu någon bryr sig. Jag vill hylla de talangfulla kollegerna nu så här under bokmässan. Det är ju så konstiga människor som får uppmärksamhet här.

Brunos senaste är otrolig.

Jag unnar honom allt gott.

Tack för allt, Bruno.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den är vacker ...

både bokmässan och dikten.

Boris Trigorin sa...

Bruno har varit en stor inspirationskälla för mig när jag var ung, så jag var tveksam till om det skulle fungera idag, men det gör det. Fantastiskt vackert!

Däremot håller jag inte med om att bokmässan är vacker. Helt felt ord att beskriva den med...

Boris